Klarowny i widoczny header
Header (nagłówek, czyli górny pasek na górze strony) jest pierwszym elementem, który widzi odwiedzający. Powinien być klarowny, prosty, zwięzły i odzwierciedlać cel strony. Dobrze zaprojektowany nagłówek przyciąga uwagę i zachęca do dalszego odwiedzania. Co powinien zawierać?
- logo firmy, które jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej
- menu nawigacyjne, które ułatwia poruszanie się po stronie
- slogan lub krótki opis oferty firmy, który przyciąga uwagę i wyjaśnia, czym zajmuje się firma.
Wartościowa i przydatna treść
Treść strony internetowej decyduje o jej wartości dla odwiedzających. Powinna być interesująca, użyteczna i dostosowana do grupy docelowej. Pisząc teksty na na stronę, planując artykuły blogowe, czy nawet tworząc obrazy musisz pamiętać zawsze, że robisz to dla końcowego użytkownika, nie dla siebie. Pisz tak aby ten ktoś chciał to czytać. Jakie podstony będą tutaj ważne?
- Artykuły blogowe, które dostarczają wartościowe informacje, odpowiadają na częste pytania Twoich klientów, wyjaśniają jak wygląda proces zakupu, współpracy z Twoją firmą i pomagają w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach.
- Strona "O nas", która przedstawia historię firmy, jej misję i wartości. Tutaj ważna uwaga historia firmy powinna być napisana w taki sposób aby osoby odwiedzające stronę czytały ją z zaciekawieniem. Misja i wartości firmy również powinny być napisane w sposób niecodzienny i przede wszystkim skupiony na klientach - nie na naszej firmie.
- Strona "Usługi" lub "Produkty" z szczegółowymi opisami oferowanych przez Twoją firmę rozwiązań. Opisz szczegółowo na czym polega usługa (lub wyjaśnij jak działa produkt). Użytkownicy lubią poczytać i dowiedzieć się dużo przed zakupem.
Elementy graficzne jako element treści
Zdjęcia, infografiki i filmy przyciągają uwagę, ułatwiają zrozumienie treści i wzmacniają przekaz marketingowy. Postaraj się aby każde zdjęcie na stronie było wykonane w bardzo dobrej jakości przy dobrym świetle. Zdjęcia, które są słabej jakości od razu komunikują, że firma, która ma takie fotografie u siebie na stronie nie jest godna zaufania. W przypadku sklepu internetowego jest to rzadko spotykane, ale również zdarza się, że firmy wrzucają zdjęcia lub filmy kręcone słabym aparatem. Oczywiście nie możesz do tego dopuścić u siebie.
Call to action oraz opinie i referencje klientów
CTA (wezwanie do działania, czyli np. przycisk "zapisz się na newsletter") to kluczowy element zachęcający odwiedzających do podjęcia konkretnej akcji, np. zakupu produktu, przeczytania artykułu blogowego lub kontaktu z firmą. Tekst CTA powinien być wyrażny, oraz umieszczony w widocznym miejscu. Natomiast opinie klientów budują wiarygodność firmy i mogą przekonać nowych odwiedzających do skorzystania z jej usług lub produktów, ponieważ widzą, że ktoś już skorzystał, więc nie nie podejmują aż tak dużego ryzyka.
- Opinie powinny zawierać cytaty od zadowolonych klientów wraz z ich imionami i, jeśli to możliwe, zdjęciami.
- Dobrze jest zamieścić case studies (studium przypadku), które pokazują konkretne przykłady sukcesów osiągniętych dzięki produktom lub usługom firmy.
- Referencje, czyli oficjalne pismo podpisane przez osoby zarządzające firmą, które zawiera opis współpracy oraz wyraz zadowolenia z firmy. Bardzo dobrze wpływa na zaufanie klientów.
- Krótkie opinie wideo, czyli coraz częściej spotykana forma umieszczania opinii od klientów na stronach. Osoba, która zastanawia się nad wyborem firmy może zobaczyć prawdziwe osoby, które opisują na filmie przebieg usługi.
Formularz Kontaktowy i dane firmy
Formularz kontaktowy umożliwia odwiedzającym łatwy sposób na skontaktowanie się z firmą, co może prowadzić do nowych klientów i partnerstw. Zazwyczaj zawiera pola do wypełnienia takie jak imię, e-mail, telefon i temat wiadomości. Może też zawierać dodatkowe opcje, takie jak wybór preferowanego sposobu kontaktu (telefon, e-mail).
Optymalizacja SEO
Optymalizacja SEO co prawda nie występuje jako pojedynczy element na stronie, ale tyczy się wszystkich powyższych. Pomaga stronie osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co zwiększa ruch na stronie. Słowa kluczowe powinny zawierać się w tytułach, nagłówkach i treściach strony. Meta tagi, opisy i alt teksty dla obrazów powinny byś sumiennie uzupełniane.
Tworzenie skutecznej strony internetowej to złożony proces, który wymaga uwzględnienia wielu elementów. Jasny nagłówek, wartościowa treść, atrakcyjne wizualizacje i wyraźne CTA to tylko niektóre z nich. Ważne jest również, aby strona była zoptymalizowana pod kątem SEO, zawierała opinie klientów oraz była zintegrowana z mediami społecznościowymi. Dzięki tym wszystkim elementom Twoja strona będzie przyciągać i angażować odwiedzających, co przełoży się na sukces Twojego biznesu
Bezpłatna konsultacja